Viatjar de Barcelona a Tarragona a través del túnel del temps, ja és possible. Demà dissabte 31 de maig es posa en circulació el Tarraco Talgo, un tren que manté, tant a l’interior com a l’exterior, el model original dels anys 60, quan es va estrenar com un dels ferrocarrils més innovadors i moderns del moment. La seva línia exterior és la dels seus orígens, metàl·lica i amb una franja vermella horitzontal; la interior és vintage. Pujar a bord del Tarraco Talgo és retrocedir cinquanta anys en el temps: seients amples amb còmodes reposa-braços, cortinetes beige que s’enganxen amb velcro, terra de goma, cafeteria d’època i un fil musical que és un revival dels millors hits dels 60 i 70.
El Tarraco Talgo s’ha recuperat com a tren turístic per a cobrir la línia Barcelona–Tarragona (anada i tornada) i apropar al públic de la ciutat comtal el patrimoni de la Imperial Tarraco i la seva oferta d’oci. El tren, un model Talgo III RD que pertany a la col·lecció del Museu del Ferrocarril de Catalunya, ofereix 167 places distribuïdes en classe preferent i turista, a més d’un cotxe cafeteria amb servei a bord.
El preu del bitllet d’anada i tornada del Tarraco Talgo es de 36€, en classe turista, i 50€, en preferent. La singularitat del producte és la possibilitat de fer un viatge en el temps des dels anys 60 fins al segle II a.C. En aquest sentit, els viatgers rebran informació a bord del passat romà de Tarraco i dels seus espais més emblemàtics, com ara el Circ, l’Amfiteatre, les muralles o la torre del Pretori, entre d’altres. A més, l’empresa de guies turístics Arrel (http://www.arrel.net) s’encarregarà de fer l’acompanyament en tots els viatges fins a Tarragona.
El bitllets per a viatjar al passat es podran adquirir a través del web de Renfe en l’apartat “ocio en tren” i a les mateixes taquilles de les estacions de venda de bitllets.
Pel que fa als dies de viatges, el Tarraco Talgo només es posarà en circulació els dissabtes, des del 31 de maig al 4 d’octubre, en els següents horaris. Sortida: Barcelona Estació de França, a les 10.13, i arribada a Tarragona a les 11:43 (amb parades a Barcelona Sants i Vilanova i la Geltrú). Tornada: Tarragona a les 19.28h i arribada a la capital catalana a les 20:59h.
En aquests quatre mesos de circulació, Renfe calcula que unes 3.000 persones pujaran al Tarraco Talgo per a visitar Tarragona.
Text: Ivan Rodon (@irodon a Twitter)
Fotografies: Manel R. Granell





